۱۳ نکته تاثیرگذار در فروش توسط کاتالوگ محصولات
آیا شما نیز تصور میکنید با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن فروشهای اینترنتی، کاتالوگهای چاپی دیگر جایی در یک بازاریابی کارآمد ندارند؟ در پاسخ باید گفت:
اگرچه فروش کالا در فضای اینترنت با سرعت زیادی رو به افزایش است و حتی سبب کاهش یکنواخت فروش کاتالوگی شده است، اما کاتالوگهای چاپی هنوز جایگاه خود را بهعنوان یک ابزار بازاریابی از دست ندادهاند و هنوز هم اغلب مردم برای خرید خود گرایش به کاتالوگی قابللمس دارند که بهراحتی بتوانند آن را روبروی خود قرار داده و ورق بزنند، به مورد دلخواه که رسیدند علامت بزنند و دوباره جستجو را از سر بگیرند ...
آیا شما قادر به خلق یک اثر چاپی درزمینهٔ فروش کالا هستید؟ اگرنه، پس با ما همراه باشید.
به هنگام خلق یک کاتالوگ نکات زیر را مدنظر قرار دهید
ارائه کار درنهایت سادگی _ از یک یا دو نمونه تایپ بیشتر استفاده نکنید و همچنین بیشازحد از تایپ با حروف
کج / italic یا پررنگ / bold استفاده نکنید.
استفاده از سایز استاندارد یا کوچکتر _ معمولاً کاتالوگهای خیلی بزرگ هزینه پست بیشتری دارند
ارائه یک کار چشمگیر _ پوشش در نظر گرفتهشده برای کاتالوگ باید به حد کافی جذاب باشد و حاوی فونتهای رنگی و تصاویر زیبا و واضح باشد
مناسب بودن محل قرارگیری اجزا _ بهتر است محصولات پرفروش در گوشه سمت راستبالا در صفحه قرار بگیرند
و در ادامه نکاتی اضافه بر سازمان برای افزایش فروش کالا ذکر میکنیم:
ارجاع دادن خواننده به قسمت سؤالات متداول _ اختصاص دادن قسمتی از کاتالوگ برای سؤال و جوابهایی که جنبه آگاهی بخشی بیشتر دارند
ارائه اطلاعات جزی_ با ارائه عکسهای باکیفیت از محصولات، نحوه برقراری تماس و ارائه لینک وبسایت اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان قرارداد.
استفاده از فن Cross Selling درفروش _ میتوان با تشویق مشتری به خرید محصولات مرتبط، محصولات جانبی و تضمین محصول سود فروش را افزایش داد
به تصویر کشیدن تصاویر هماهنگ با برند _ سعی کنید تصاویر را با الهام گرفتن از نشانوارهی شرکت و رنگهایی که در ابزارهای بازاریابی چاپی، وبسایت ... بکار رفته هماهنگ کنید
ضمیمه کردن یک فراخوانی بزرگ _ میتوان برای فروشهای فصلی، پیشنهادها بهروز ارائه کرد
ضمیمه کردن ترکیبی از رضایت مشتریان _ با ارائه نظر نسبی مشتریان نسبت به محصولات، خواننده نیز آگاهی بیشتر در مورد آن محصولات پیدا میکند
اگر در خط تولیدی محصولات خویش تغییری اعمال کردید با ضمیمه کردن یک کاتالوگ کوچک که دربرگیرنده تصاویر رنگی و توضیحات اجمالی و کوتاه در مورد محصولات جدید است، انگیزه خرید را در مشتریان ایجاد کنید
و درنهایت با اعمال این دو نکته پیشرفته اطمینان کسب کنید که با کمترین هزینه بیشترین سود را حاصل میکنید
مطمئن شوید که مخاطبین خود را از دست نداده آید و از تغییر آدرس آنها اطلاع کسب کنید _ این کار در جهت این است که ارسال پستی خود را برای رسیدن به دست مشتری ضمانت کنید
از بازار واسطه استفاده کنید _ سعی کنید از کاتالوگ چاپی خود یک نسخه کامپیوتری هم تهیه کنید تا بتوانید بهصورت آنلاین آن را ایمیل کنید. همچنین میتوانید امتیازات ویژه مثل تحویل رایگان و یا ارائه کوپن برای خرید بعدی هم ضمیمگان خود کنید
در عصر دیجیتالی امروز، میلیونها کاتالوگ روزانه پست میشوند که ازنظر فروشندگان این ده نگر، کاتالوگهای کاری اساس و شالوده بازاریابی مستقیم هستند. فروشندگان هزینه زیادی را جهت رساندن آن کاتالوگها به دست مشتریان میپردازند
منبع: strategicfactoryblog.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!