۶ نکته برای طراحي بروشور سه لت
بروشورهای كوچك مانند بروشور سه لتي (در ابعاد بازشده A4)، یک عضو اصلی در دنیای تجارت هستند. آنها در پاكت نامه جا شده و میتواند و بهعنوان یک ابزار كمك فروش کمهزینه در تمام زمینههای تجارت مورد استفاده قرار گيرد.
بهعنوان یک شرکت طراحی گرافیک حرفهای، ما بهندرت این نوع بروشور را طراحي میکردیم. در عوض، اغلب برای طراحی بروشور مفصلتر و کاتالوگ از ما درخواست میشد. وقتیکه من منطق قابلمشاهده را در سال 2001 آغاز كردم، اکثریت پروژههای طراحی ما، طراحی چاپ بودند. در حال حاضر، بيشتر کسب درآمد از طراحی وبسایت انجام میشود. بااینحال، درخواست برای طراحی بروشور سه لتي روزبهروز افزايش ميابد.
چرا بروشور سه لت محبوب و بااهمیت باقیمانده است؟
سه روند در کاهش المانهای چاپشده پرمحتوا و شلوغ و تجدید حیات بروشور سه لت دخالت دارد.
- افزایش اهمیت یک وبسایت برای بازاریابی، آموزش و محدوده تغييرات فروش
- اجتماع آگاهتر نسبت به محیطزیست که از تبلیغات کاغذی بیفایده امتناع میکند
- جو اقتصادیای که صاحبان تجارت را وادار میکند هزینههای بازاریابیشان را بهدقت بررسي كنند.
بااینحال، صنعت چاپ از بين نرفته است و بسیاری از صاحبان تجارت هنوز هم باور دارند اجناس چاپي كه به بازار عرضه میشود ارزش پولشان را دارد. مردمي كه خریدوفروش میکنند براي كمك به فروش اجناسشان به چاپ و مواد چاپي تكيه کردهاند. شرکتکنندگان نمایشگاههای تجاري چیزی میخواهند كه به دست مشتريان بدهند. مشتريان اطلاعاتي چاپشده در مورد محصولات و خدمات میخواهند.
۶ نکته برای پيشرفت طراحی بروشور سه لت شما:
۱. حاشیه را بهدرستی تنظيم كنيد. حاشیه که بین هیئترئیسهها باید دو برابر اندازه عرض حاشیه بیرونی باشد. ممکن است وقتي بروشور مسطح است کمی عجیبوغریب به نظر بيايد، اما به این معنی که وقتی بروشور تاخورده شود، یک حاشیه چپ و راست برابر بر روی هر هیئترئیسه خواهيد داشت.
۲. از یک قالب چاپگر خود استفاده كنيد. اگر چاپگر شما داراي قالب است، از آن استفاده کنید. اغلب قسمت داخلي بروشور کمی کوچکتر از قسمت بيروني طراحي میشود. بهاینترتیب منظمتر باز و بسته میشود. شما خودتان میتوانید به اين جزئيات پي ببريد، اما یک قالب درستي آن را تضمین خواهد کرد و با چاپگر مطابقت خواهد داد.
۳. در مورد چيدمان اطلاعات فكر كنيد. هر دو صفحهی بیرونی جلو و عقب (مرکز) بدون باز کردن بروشور قابلمشاهده هستند. پسازآن، صفحهی داخلی قابلمشاهده است، در همان زمان، سمت چپ از داخل در معرض ديد است. صفحه داخلی (هیئترئیسه سمت راست) آخرین بخش براي ديده شدن است و ممکن است نادیده گرفته شود، پیام انتقادی خود را در اين قسمت قرار ندهيد!
۴. از سه صفحهی داخلي هوشمندانه استفاده كنيد. بزرگترین مانع در طراحی يك بروشور کوچک اين است که هر ستون بسیار باریک است. این میتواند براي قرار دادن محتواي خاصي سخت باشد. پس مكان داخلي را براي چيزي كه واقعاً لازم است آنجا قرار گيرد نگهدارید.
۵. نمونَک طراحي خودزا چاپ كنيد و تا بزنيد. چه خودتان در حال طراحي بروشور باشيد، چه از طراح گرافيكتان دريافتش كرده باشيد، آن را چاپ کنید و تا بزنيد. چاپ آن در اندازه اصلي تضمین میکند که اندازه كلمات متن همان است که شما انتظارش رادارید (فقط به روی صفحهنمایش مشاهده كردن اكتفا نكنيد). تا کردن آن شمارا مطمئن میکند صفحات شما اندازهی مناسبي دارند و المانها در تمام بخشها بهدرستی كنار هم قرارگرفتهاند.
۶. یکچیز بزرگ را امتحان کنید. بیشتر بروشورهای سه لت كوچك، تمایل به نشان دادن یک طرح ستوني دارند. هر هیئترئیسه یک ستون متن است. با اين طرح، عرض هيچ قسمتي بيشتر از ٣ اينچ نمیشود؛ اما انتخاب گرافیک که از لبه رد میشود و یا به یک هیئترئیسه دیگر میرود میتواند راهي باشد تا طرح شما بسیار تأثیرگذارتر شود.
در اینجا میتوانید چند طرح بروشور سه لت را که ما بهتازگی به كاملشان کردهایم مشاهده كنيد.
منبع: visiblelogic.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!