اهمیت کاتالوگ به‌عنوان ابزار فروش و بازاریابی

بروشور سه لت

کاتالوگ‌ها در یک کسب‌وکار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری عمده به‌حساب می‌آیند ازاین‌رو نباید در مورد آن‌ها نباید دچار هیچ‌گونه خطایی شوید. همگی میدانیم کاتالوگی که دارای طراحی خوب و خصوصیات پویا و از قبل اثبات‌شده باشد، به میزان زیادی تصمیم خرید مشتریان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در عصر دیجیتالی امروز، به‌طور مکرر در مورد کاتالوگ‌ها و استفاده از آن‌ها نظرات از قبل تعیین‌شده زیادی وجود دارد. اینکه محدوده کارکرد کاتالوگ‌ها کجاست؟ آیا وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جای کاتالوگ‌ها را گرفته‌اند؟ و چطور کاتالوگ‌ها می‌توانند سبب سودآوری در کسب‌وکار شوند؟

اگرچه امروزه مشاهده می‌شود که افراد اطلاعات موردنیاز خود را از طریق وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌طور آنلاین و راحت به دست می‌آورد اما مطالعات اخیر حاکی از آن است که تنها این کار جوابگوی نیاز کاربران نیست و هنوز هم نیاز به یک کاتالوگ جامع احساس می‌شود. در سال ۲۰۱۳ تحقیقاتی روی بیش از ۱۰۰ شغل در کل بریتانیا انجام شد که درنتیجه مشخص شد باوجود همه اطلاعات آنلاین در مورد شغل‌ها در فضای اینترنت، هنوز هم سؤالات زیادی پیرامون فروش، بازاریابی و عملکرد کلی اقتصادی آن شغل‌ها وجود دارد که وجود کاتالوگ را اقتضا می‌کند.

علاوه به راین، وجود کاتالوگ برای شغل‌های جدید و معروف بیشتر نیاز است. روزبه‌روز هم کاتالوگ‌های چاپی و دیجیتالی دارای تطابق بیشتری می‌شوند. آنچه آمار نشان می‌دهد، اهمیت وجود کاتالوگ‌ها رو به افزایش است، همان‌طور که ۳۸ درصد از سازمان‌ها عنوان کرده‌اند که در سال جاری نیاز بیشتری به کاتالوگ خواهند داشت و ۱۷ درصد از آن‌ها نیز گفته‌اند که وجود کاتالوگ برای کار آن‌ها امری حیاتی است.

جایگاه کاتالوگ‌ها در بخش فروش و بازاریابی

در شرایط اقتصادی امروز، برای اختصاص دادن بودجه درزمینه ی فروش و بازاریابی فشاری زیادی باید متحمل شد ب اساس گزارش‌ها، از هر پنج نفر یک نفر عنوان کرده است که تحقق کردن اهداف فروش سخت شده است و همین تعداد نیز عنوان کرده‌اند که: ما نگرانیم فروش و بازاریابی آن‌گونه که باید، انجام نشود؛ و در اینجاست که کاتالوگ‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

بر اساس یک گزارش اقتصادی در سال ۲۰۱۳، کاتالوگ‌ها بخش مهمی از یک استراتژی چند کانالِ را در بازارهای یک سازمان ایفا می‌کنند، آن‌ها این توانایی و قدرت رادارند که فروش را تا ۲۹ درصد افزایش دهند. بسیاری از شرکت‌هایی که تجارت الکترونیک دارند بیان کرده‌اند که کاتالوگ‌ها اولویت نخست آن‌ها خواهند بود.

همچنین باید گفت، کاتالوگ‌ها ابزار قدرتمند و سازمان‌بندی شده برای فرار از ترافیک وب‌سایت‌ها و فروش‌های اینترنتی هستند. اکنون سازمان‌ها دریافته‌اند که ۵۹ درصد از فروش‌های آن‌ها از طریق کاتالوگ‌ها انجام می‌شود و حتی افزایش ۲۹ درصدی درفروش‌های اینترنتی آن‌ها با استفاده از کاتالوگ‌ها انجام‌شده است.

کاملاً مشخص است، شرکت‌هایی که در کار خود کاتالوگ‌ها را گنجانده‌اند برای تحقق اهداف فروش خودنگرانی کمتری دارند. همچنین دیگر کانال‌های فروش، اگر با کاتالوگ‌ها شاپورت شوند عملکرد بهتری دارند همان‌گونه که ۸۰ درصد از شرکت‌ها انتظار دارند باوجود کاتالوگ در سال جاری فروش آن‌ها ارتقا یابد. علاوه بر این، کاربران نیز دیگر نیازی نیست در مورد افزایش قیمت نگران باشند چون در بازار رقابتی امروز انواع ابزارفروش وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به شرکت و برند موردنظر نفوذ کرد.

کاتالوگ‌ها طوری طراحی می‌شوند که بتوانند به‌طور مستقیم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند و زیربنای برند و اعتبار شرکت را پایه بسازند. ۳۹ درصد از شرکت‌ها دریافته‌اند که کاتالوگ‌ها ابزار مناسبی جهت نمایش برندشان هستند.

و اما اگر هنوز برای داشتن کاتالوگ در کسب‌وکار خود قانع نشده آید، باید بگویم که ۲۷ درصد از صاحبیم مشاغل عنوان کرده‌اند که یک کاتالوگ هسته مرکزی کار آن‌هاست. در طی ۵ سال اخیر، ۷۰ درصد از صاحبیم مشاغل در استراتژی خود، کاتالوگ‌ها را هسته مرکزی توزیع فروش خود قرار داده‌اند. همچنین ۵۴ درصد از شرکت‌های ذکرشده، به مدت ۱۰ سال متمادی است که کاتالوگ‌ها را در کسب‌وکار خوددارند و به این زودی قصد خلاص شدن از آن‌ها را ندارند.

منبع: strategicfactoryblog.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!